Solutii de Marketing – Campanii eficiente de promovare prin Marketing Direct.

Solutii de MarketingTraim in era tehnologiei, a comunicatiilor rapide, care revolutioneaza practicile traditionale de marketing. Clientii tind uneori sa nu ia deciziile cele mai logice. Acestea se bazeaza de cele mai multe ori pe emotie, ceea ce inseamna ca pentru a avea clienti loiali, o companie trebuie sa apeleze la latura lor emotionala. E o practica buna pentru un brand sa ceara feedback in permanenta, sa cunoasca nivelul de satisfactie si sa rasplateasca implicarea consumatorilor, nu pentru achizitiile facute, ci pentru loialitate. Iar asta tocmai pentru a fi evitate situatiile in care managerii cred ca serviciile furnizate de compania lor sunt exceptionale, pe cand doar jumatate dintre clienti sunt multumiti.

Cele mai eficiente solutii de Marketing Direct.

Solutii de Marketing

Direct Mail

Direct mail-ul este unul din cele mai utilizate instrumente de marketing direct.

Principalele caracteristici.

– Povesteste: Folosind o multitudine de formate, poate oferi spatiu suficient pentru a spune o intreaga poveste.
– Capteaza atentia: Atunci cand este primita, posta directa are o concurenta mica si deci poate usor capta atentia.
– Personalizeaza mesajul: Deoarece foloseste o baza de date, este foarte simplu ca mesajul sa fie personalizat,
adaptat la nevoile si caracteristicile clientului respectiv.
– Se bazeaza pe feedback: Posta directa ajuta cercetarile de marketing si poate fi modificata pana cand formatul mesajului este adaptat nevoilor audientei tinta.
– Ajunge la o audienta inaccesibila altfel: Permite specialistilor sa ajunga la clienti inaccesibili prin alt mediu.
– Rata de raspuns : 2% – 3% este o rata uzuala de raspuns, 5% este o rata buna.

Cum arata mesajul trimis prin corespondenta: este la fel de important ca si continutul acestuia. Aparenta poate sustine sau distruge credibilitatea informatiei, a produsului/serviciului. Mesajul trebuie sa trezeasca interesul cititorului, sa il convinga si sa il determine sa cumpere.Si totul se face cu ajutorul unui pachet de materiale tiparite,care include de obicei o scrisoare, o brosura, alte materiale tiparite, o carte postala de raspuns si un plic gata stampilat, totul pus intr-un plic exterior care este primul ce trebuie sa atraga atentia consumatorului.

Iata cateva sugestii pentru a crea un pachet eficient pentru posta directa.

mail direct– Capteaza atentia prin plicul exterior – culori, simboluri, sau dimpotriva un aspect foarte oficial, important este ca destinatarul sa deschida plicul.
– Foloseste un salut personal.
– Creaza nevoia pentru produs/serviciu, explicand beneficiile folosirii acestuia si aratand cum functioneaza.
– Raspunde la intrebari pe care le anticipezi.
– Ofera toate detaliile legate de folosirea serviciului.
– Inspira incredere, reduce riscul perceput de client, reafirma reputatia firmei.
– Ofera toate explicatiile legate de prestarea serviciului.
– Foloseste un stimulent pentru a incuraja raspunsul cat mai repede.

Solicita consultanta in Solutii de Marketing

E-mail Marketing

solutii de marketingEmail-ul, denumit si “posta electronica” ia amploare in activitatea fiecarui domeniu in care acesta este utilizat devenind din ce in ce mai mult un fenomen printre celelalte modalitati mai vechi de comunicare. Utilizat corect, acesta devine o unealta foarte rapida, sigura si compacta prin care se vor transmite informatiile extrem de rapid, ajungand la destinatia dorita in orice moment in care isi va dori expeditorul.

Email marketing-ul este o unealta importanta a cumpararii, respectiv vanzarii online. Un prim avantaj pe care aceasta modalitate de comert il confera este acela ca are un cost redus, si astfel investitia in acest procedeu este una minima, comparand-o cu recompensa posibila obtinuta mai tarziu. Un alt avantaj, si probabil unul dintre cele mai bune atu-uri ale email marketing-ului este acela ca este simplu si eficient, deoarece nu precede experienta prea multa in domeniul respectiv pt a fi utilizat,deci este la indemana fiecarui utilizator obisnuit. Bineinteles, la toate acestea se adauga si faptul ca este un mijloc global de comunicare, rapid si mobil, care este extrem de popular printre toti utilizatorii de orice tip de pe glob.

Depanand putin subiectul, va vom prezenta in cele ce urmeaza cateva aspecte esentiale in email marketing:
•    Subiectul newsletter-ului este de o importanta vitala, fiindca acesta intra primul in contact cu cel caruia i-a fost destinat, si astfel fiind unul adecvat, care trezeste interes si curiozitate, va atrage privirea imediat a celui vizat.
•    Continutul mesajului este de asemenea o componenta importanta care poate avea un impact urias asupra intregii investitii.
•    Un mesaj poate fi acompaniat de o ilustratie, de un scurt video, in care sa fie prezentata concret firma si ceea ce ofera aceasta,iar credibilitatea acestora trebuie sa fie mai mult decat perfecta pentru a succede dorinta investitorului.
•    Pentru a imbunatati livrarea mesajului include in text un: Formulare de abonare; Amintiti posibilitatea de abonare in mesajul de confirmare a comenzii, pe factura sau materiale promotionale.
•    Recompensati abonarea! Explicati beneficiile abonarii, ce vor primi, cat de des, si cum se pot dezabona clientii in cazul in care doresc acest lucru.
•    Fii sigur ca newsletterul tau include atat o varianta “html” cat si una “text”
•    Incurajati abonatii sa retrimita mesajele prietenilor
•    Mareste continu lista de “abonati”

Solicita consultanta in Solutii de Marketing

SMS Marketing

solutii de marketingMarketing-ul prin SMS (Short Message Service) – telefoane mobile a devenit din ce in ce mai popular la inceputul anilor 2000 in Europa si in unele parti ale Asiei. In medie,mesajele SMS sunt citite timp de patru minute , ceea ce la face extrem de convertibile. De-a lungul ultimilor ani, SMS marketing a devenit un canal de publicitate legitim in unele parti ale lumii.

Pentru a face SMS Marketing, orice companie trebuie sa parcurga anumiti pasi foarte simpli.

Primul pas important este de a colecta numere de telefon mobil deoarece majoritatea persoanelor detin un telefon mobil oriunde s-ar afla: la servici, acasa, in vacanta etc. Cum se face acest lucru? Puteti utiliza un cuvant cheie si un cod scurt. Un cuvant cheie SMS este un cuvant sau o expresie care este relevant/a pentru afacerea dumneavoastra. Un cod scurt este un numar de telefon din 4,5 sau 6 cifre care este utilizat in scopuri de marketing prin SMS.Exemplu : Sa presupunem ca detineti mai multe magazin de tip “brand Adidas”, iar codul dumneavoastra este 33733. Toti clientii care doresc sa afle noutati si sa primeasca sms in momentul in care aveti o reducere in magazin sau un articol nou va poate contacta prin numele firmei sau “adidas” pentru 33733.

Partea cea mai grea dar si benefica este de a colecta acele numere de telefon intr-o baza de date. Acum daca aveti toate numerele de telefon ale clientilor dumneavoastra,ce faci cu ele?Ei bine,cea mai buna parte despre SMS Marketing este de a le folosi pentru a conduce vanzarile. Deci ceea ce tine de tine, ca o afacere, vei trimite un mesaj text catre toti clientii tai despre o promotie sau o reducere, indiferent ca este vorba de 100 sau 100.000. Imediat, aproape instantaneu, fiecare telefon al clientilor dumneavoastra va incepe sa cante,anuntant un mesaj nou. Ei vor deschide telefonul mobil si vor vedea o reducere sau o promovare din afacerea ta.

Apoi clientii vor incepe sa fie prezenti in magazinele dumneavoastra pentru a cumpara produsele care se gasesc la reducere sau in stoc limitat si ca intotdeauna,voi stiti,daca exista mai multi clienti rezulta mai multe vanzari si automat mai multe venituri. Deci asta este SMS Marketing. Este atat de usor de utilizat o platforma pentru a colecta numere de telefon mobil,e low-cost(cost redus) si desigur cel mai important lucru pentru dumneavoastra este ca aduce mai multi clienti si vanzari in magazine.

Solicita consultanta in Solutii de Marketing

Telemarketing

solutii de marketingUn telemarketer este o persoana care este responsabil(a) pentru vanzarea unui produs sau serviciu prin telefon. Telemarketerii pot lucra intr-un birou privat,la un call center sau la domiciliu.
Este adesea cazul cand telemarketerii nu-si satisfac clientii,astfel ca abilitatile sunt de maxima importanta pentru a fi un telemarker de succes.
Dumnevoastra trebuie sa aveti o intelegere aprofundata despre ceea ce este telemarketingul, cum functioneaza si cum poate fi util pentru potentialii clieni.Aflati mai multe despre compania pentru care lucrezi.

Un telemarketer bun vinde nu numai un produs sau un serviciu, dar vinde, de asemenea companiei. Ca telemarketer ar trebui sa poti sa le spui potentialilor clienti de ce ar trebui sa va aleaga in locul competitorilor, sa aveti argumente. Studiul istoric, filozofie, recenzii ale clientilor, marturii si evaluari ale industriei companiei, pentru a fi in masura sa oferiti clientilor o imagine completa si favorabila.

Odata ce ati convins un client sa investeasca in ceea ce vindeti, trebuie sa le explicati procesul de vanzare de la inceput pana la sfarsit.Acesta include documente de inchidere,facturare,transport maritim,restituire,politici de returnare,de asistenta pentru clienti si orice este necesar follow-up.Compilati informatiile de contact pentru clientii dumneavoastra.Trebuie sa aveti o denumire
comerciala,adresa postala,numar de telefon,adresa de e-mail,site,informatiile relevante managerului(mai ales daca lucrezi intr-un call center), precum si orice alte informatii de contact pertinente care clientii dumneavoastra le pot solicita prin telefon.

Solicita consultanta in Solutii de Marketing

Social Media

solutii de marketingDaca Direct Mail-ul este cel mai utilizat instrument de marketing direct offline, cu siguranta Social Media este cel mai modern si economic instrument de marketing direct online.
Social Media este un termen generic care reuneste, prin definitie, o serie de canale de comunicare online, de interactiune sociala, precum si sisteme de propagare a informatiilor cum ar fi: forumurile, grupurile, blogurile, platformele de content/video/audio si platformele de comunicare instantanee.

Social Media este despre:
– comunicare;
– transformarea monologului in dialog;
– accesul liber la informatie de orice fel;
– transformarea utilizatorilor de internet din simpli cititori in creatori de continut si/sau clienti;
– interactiunea din lumea online pentru crearea de noi relatii in scop personal sau de business.

Astfel, Social Media te poate ajuta sa comunici intr-un mod foarte eficient catre un segment extins si/sau foarte bine targetat, cu resurse mult mai putine comparativ cu alte medii de comunicare.

Pasii sunt simpli, iar regulile seamana cu cele pe care trebuie sa le respecti in comunicarea traditionala:

– Defineste-ti targetul pentru o comunicare cat mai eficienta.
– Alege un grup restrans si relevant pentru target, cu scopul de a intelege mai bine nevoile si obiceiurile lor.
– Cauta cativa lideri de opinie care sa creada in produsul tau si sa-si doreasca sa te ajute in promovarea lui.
– Pregateste-ti foarte bine strategia de comunicare, prezinta-ti produsul intr-un mod cat mai simplu si relevant pentru target.
– Fii pregatit pentru dezbateri si pentru a genera raspunsuri si solutii.Este foarte important, altfel efectul poate fi acela al unui bumerang.
– Pregateste-ti foarte bine oamenii de suport.
– Monitorizeaza permanent feedback-ul primit de la cei catre care/cu care comunici pe fiecare tip de canal.

Solicita consultanta in Solutii de Marketing